Nya storys

Jag möts varje dag av nya människor. Nytt folk. Nya ansikten. Nya stories. Hur ser dom mig? Vad tror dom att min story är? "Hon är en av dom tysta som tänker för mycket" eller "Hon är en av dom jobbiga som aldrig kan hålla käft". Hur många gånger ska jag behöva förklara mig själv för att alla ska förstå mig? Hur mycket ska jag behöva väga för att ni ska se mig? Hur ska jag klä mig och vad ska jag säga? Alla får sin egen uppfanning av mig. Jag får min egen tolkning av dig. Du kan vara en jävla bitch en dag och en annan dag kan du vara en underbar människa. Jag vet inte. Ena stunden kanske jag är som du och en annan som hon. Jag kan vara både och. Vem bryr sig egentligen om vilket som är mitt rätta jag? Helt ärligt. Skulle du bry dig om hela min dags skratt och leenden var bara en mask? Skulle du bli förvånad? Det är alltid dom tysta och dom som verkar glada som har det värst. Tro mig, jag vet. De snälla försvinner först. Det skulle vara så lätt att säga att jag kommer från ett annat land. Att jag har en annan bakgrund och att jag har helt andra intressen än vad jag egentligen har. För hur många människor känner du egentligen som inte bara är ytligt? Hur många har du som du vet att du kan lite på till 100 procent? Din bästa vän har säkert något gömt. Hon/han kanske går runt och snackar skit bakom din rygg? Kanske är  du likadan? 
Det är hemskt. Face the realify. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback