SAD TEENS WITH HAPPY FACES

 
 
 
THE SOCIALITY KILLED THE TEENS
 
Vad ska jag säga för att du se mig? Vad ska det stå för siffta på vågen för att du ska vilja ses med mig och vad ska jag ha på mig för att få kallas din vän? Det är sådan jävla press på ungdommar idag. 2012. Man kunde tro att såhär långt fram i tiden så borde det finnas något som tagit bort herrarki, grupptryck och olika grupperingar i samhället. Men nej. Det känns snarare som tvärt om. Hur många gånger har du inte suttit vid facebook och jättenoga granskat varje like du får på en bild? Visst har du en förmåga att bli lite extra glad om du får 100 likes på en status än om du får 10? Varför? Behöver du bekräftelse? Måste du på något vis höra att du är vacker för att själv kunna känna dig det? Varför är det så viktigt? Skulle det vara lika viktigt om inte alla kunde e vilka som gillar vad? Jag tror inte det.
 
 
Vi blir så otroligt påverkade av allt runt omkring oss, hela tiden. Du kan inte gå 10 meter utan att se, höra eller känna något som inte påverkar dig. Du blir påverkad av precis allting. Väder, kläder, medmänniskor, reklam, färger, lukter och smaker. Du kan inte tänka en tanke som kommer helt ifrån dig. Allt du tänker är som en mixt av vad alla andra tänker och tycker som du har blandat ihop till din egen. Du har kanske inga egna värderingar utan du har andras. Varitfrån kommer då alla grupperingar och all herrarki? Vem säger att dom är  coolare än oss? Alla vill ha respekt. Alla vill ses som störst och coolast. Alla vill ta sig till toppen. Alla vill ha en bra karriär, ett fint lyxigt hus, ett bra utseende och bra relationer med massor av vänner Varför har hon mer förjare på Twitter? Jag tror att något som förstört oss är alla sociala medier. Facebook, Instagram, twitter, Bloggar osv. 
Går du in på en blogg och får se en bild på en snygg människa önskar du troligen att du var som hon/honom (hen). Kanke inte medvetet. Mycket av hur vi påverkas kommer omedvetet. Du tänker inte på det men just nu så påverkas du av miljoner saker runt omkring dig.Det är en skrämmande tanske. 
 
 
 
 
Låter jag djup? Känner mig djup. Hela dagen idag har jag gått runt och verkligen försökt att få andra le och skratta. Varje dag försöker jag med det och varje gång skrikr det "SCORE" innom mig när jag lyckas. Vill att alla ska ta ut de positiva ur alla situationer. Att alla ska sluta se allt från den gråa sidan. Men iband måste man få veta lite om den tråkiga, hemska verkligeheten. För utan realistiska tankar så fastnar vi alla i dom drömmar vi har om en vacker värld. Ett vackert samhälle som aldrig kommer finnas. 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback