Foto eller grafisk?!

Har lite problem. 
Välja grafisk eller foto inriktning. Egentligen har jag nog ganska klart vad jag vill. Men det är så viktigt val. Skulle vara fruktansvärt att välja fel. 
Vad vill jag liksom? Min högsta dröm skulle vara att bli skate fotograf. Att vara en del av ett team som åker runt i välden på olika fotningar på grymma ställen. Att jobba som fotograf i städer och fånga ögonblick som ingen annan kan. 
Så fotograf? Frilandsfotograf? Fotograf för något stort företag? Eller?
Kanske att jag ska lägga drömmen på hyllan lite och skaffa en annan dröm. Det är ju inte så att jag bara kan tänka mig fot och inget annat. Jag är rädd att förlora intresset med foto om jag läser om det varje dag. 
Grafisk då? Kanske lättare att få jobb. Grymt kul! Designa logotyper, affisher och liknande prylar. Skulle faktiskt vara riktigt awsome. 
Men jag har inte gett upp drömmen om att måla. Men att leva på konsten känns ganska långt bort för mig just nu. Jag vill kunna leva också. Skulle behöva vara sjukt grym för att kunna jobba med konst på det viset. 
Vad hände med att bli au pair?
 
Så fotografi och målandet på fritiden kanske? Kan vara frilandsfotograf på fritiden? Kämpa mig upp mot toppen! 
Mailade precis JFR och anmälde mig som villig för någon målar uppgift där. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback